إعلان

كامل الوزير: "لو كنت رئيس الزمالك كنت ذهبت للنادي الأهلي عشان أباركله على أبطال أفريقيا"

11:56 م الأحد 09 يوليه 2023
كامل الوزير: "لو كنت رئيس الزمالك كنت ذهبت للنادي الأهلي عشان أباركله على أبطال أفريقيا"

كتب – معتز عباس:

كشف الفريق كامل الوزير، وزير النقل، عن رأيه في مباراة القمة القادمة بين فريقي الأهلي والزمالك بالدوري المصري، قائلا:"عايزين الأيام الحلوة بين الناديين ترجع تاني، زي أيام حسن حلمي وصالح سليم".

وقال "الوزير"، خلال مداخلة هاتفية ببرنامج "على مسئوليتي"، المذاع على قناة "صدى البلد"، اليوم الأحد، أنا أحب النادي الأهلي لكن لا أخفي زملكاويتي، متابعًا: "بشجع الأهلي ضد أي فريق من بره، وده اللى لازم يرجع تاني، وكمان أنا هفكر أعمل محطة مترو في الجزيرة علشان خاطر الأهلاوية".

واقترح كامل الوزير، على الإعلامي أحمد موسى، مشاهدة مباراة القمة من الاستاد والجلوس في مدرجات النادي الأهلي سويًا، ووافق موسى على المبادرة لنبذ التعصب بين الجماهير، مرادفًا: "لو الاهلي عنده ماتش في أفريقيا ناخد مجموعة من الزمالكاوية ونروح نشجع في المدرجات باعلام الاهلي، والعكس لو الزمالك عنده ماتش في أفريقيا الإعلاميين يروحوا يشجعوا الزمالك".

وأضاف، قائلًا::"والله العظيم أنا لو كنت رئيس مجلس إدارة نادي الزمالك، كنت أخدت أعضاء المجلس وروحت النادي الأهلي عشان أبارك له على التتويج بدوري أبطال أفريقيا، الروح دي لازم ترجع وتسود من تاني".

فيديو قد يعجبك: