الدوري المصري
سيراميكا كليوباترا

سيراميكا كليوباترا

- -
18:00
فاركو

فاركو

الدوري الإسباني
برشلونة

برشلونة

- -
21:00
فالنسيا

فالنسيا

الدوري الإيطالي
جنوى

جنوى

- -
20:45
كالياري

كالياري

جميع المباريات

إعلان

"كل مرة يدوروا على سبب وانسحبوا قبل كده بسبب حسام حسن".. "المنيسي" يعلق على انسحاب الزمالك من السوبر

05:19 م الخميس 04 مايو 2023

إبراهيم المنيسي

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتب- وائل توفيق:

علق إبراهيم المنيسي، رئيس تحرير مجلة الأهلي، على قرار انسحاب نادي الزمالك واعتذاره عن المشاركة في مباراة السوبر أمام الأهلي.

وقال "المنيسي" في فيديو عبر قناته الخاصة بموقع الفيديوهات "يوتيوب": "طبعا بعد اعتذار الزمالك أو انسحابه الأمورت تغيرت بالنسبة لمارسيل كولر، الحسابات الفنية، الترتيبات، الوضع، ومش عاوزأخبي، ناس كتيرة كانت تتمنى الزمالك أكتر من بيراميدز، الشغف عن اللاعيبة بيكون أعلى، والمباراة بتكون لها اهتمام كبيرا جدا، وطبعا ده مش انتقاصا من الزمالك أو رهبة من بيراميدز، لكن مباراة الديربي بيكون لها نشوة كبيرة جدا".

وأضاف: "لكن الزمالك آثر السلامة وانسحب، وكل مرة على فكرة الزمالك ينسحب من الأهلي، يدور على حاجة يستخبى وراها يعملها كوموفلاج، على أساس إن هو ده السبب، المرة دي كهربا، كان زمان قدري عبد العظيم، مرة كان أحمد فيليكس، وحسام يجيب الجون التاني، والنتيجة 2-0، والزمالك ينسحب، ويقولك أصل كان حسام أوفسايد، يطلع نبيل محمود مدافع الزمالك بعدها مع الكابتن مدحت شلبي أنا مكنتش أوفسايد، بس قولنا ننسحب ونعمل كرسي في الكلوب، وده التفكير الدائم ودي الذهنية باستمرار".

يذكر أن نادي الزمالك قرر الاعتذار عن عدم المشاركة في مباراة كأس السوبر المصري أمام الأهلي، المقرر لها يوم الجمعة المقبل في الإمارات.

وكان من المقرر أن يحتضن استاد محمد بن زايد في العاصمة الإماراتية أبوظبي مباراة كأس السوبر المصري (2021-2022) بين الزمالك، بطل الدوري، والأهلي، حامل لقب الكأس

فيديو قد يعجبك: