إعلان

‬فكرني بـ"القاضية ممكن".. قصة "أبو جلابية" بعد شهرته بسبب دورة شعبية في البحيرة - فيديو وصور‬

04:14 م الأحد 16 أكتوبر 2022

البحيرة - أحمد نصرة:

بتوتر وتركيز شديدين لم تتحول عينا الريس محمود الجداوي لحظة عن متابعة الكرة وهي تتناقل بين أقدام اللاعبين، مباراة حماسية، أحد طرفيها كان فريق قريته النجيلة، بمحافظة البحيرة، ووسط حالة من الكر والفر بين الفريقين، أبعد المدافع الكرة برأسه نحو منتصف الملعب ليتلقفها زميله ويسددها مباشرة من مكانه نحو المرمى بطريقة "الكرباج" هدفًا رائعًا.

اشتعل الملعب الترابي للحظات ولم يدر الريس محمود بنفسه إلا وهو يقتحم أرضيته مؤديًا بعض الحركات الأكروباتية بفرحة هستيرية محتفلًا بالهدف، لم تعقه الجلابية التي يرتديها عن إتمامها، لتنفجر بعدها مواقع التواصل الاجتماعي بهذا المقطع الطريف.

"الماتش كان صعب قدام فريق من الغربية، والجول فكرني بجول القاضية ممكن بتاع قفشة، فكنت فرحان جدًا وما حسيتش بنفسي غير وأنا بحتفل وبعمل الحركات دي"

بهذه الكلمات فسر الريس محمود، 42 عامًا والذي يعمل مزارعًا احتفاله الطريف بالهدف. وأضاف: "الكورة في دمي ولحد آخر يوم في عمري هفضل أشجع فريق بلدي النجيلة، ومعروف عني إني مش بفوت ماتش ليهم وبروح وراهم في كل مكان".

وأوضح الجداوي: " دي مش أول مرة احتفل بالطريقة دي، لكن الفيديو ده هو إللي انتشر وعرف الناس بيا، وماكنتش متوقع كل الناس دي إللي شافته واتفاعلوا معاه".

ويأمل الجداوي والذي لديه ابنين أن يصبحا ذات يوم لاعبين محترفين ويقول: "ولادي بيتمرنوا كورة وبتابعهم بنفسي عشان نفسي في يوم من الأيام يبقوا لعيبة كبار ويحققوا إللي مقدرتش أحققه".

فيديو قد يعجبك:

إعلان

إعلان