إعلان

"سالمين".. خرجت لزيارة والدها فاختفت في الطريق

01:56 م الأحد 08 أبريل 2018

سالمين

البحيرة – أحمد نصرة:

كعادتها منذ زواجها قبل عامين، قررت سالمين، 22 سنة، مغادرة منزل زوجها بقرية كوم عزيزة، بمركز أبو حمص، بمحافظة البحيرة، في زيارة قصيرة إلى منزل أسرتها الواقع بقرية الجزيرة، التي تبعد عنها بضعة كيلومترات قليلة.

ارتدت عباءتها السوداء، والتقطت حقيبة يد بنية اللون، وخرجت بمفردها، كانت دائمًا ما تفعل ذلك بشكل شبه دوري كلما شعرت بالملل نتيجة لغياب زوجها وسفره شبه الدائم، بحكم عمله، ولكن هذه المرة لم تكن ككل المرّات، خرجت "سالمين" ولم تعد، لم تذهب إلى منزل أسرتها، لتظل مختفية منذ أكثر من أسبوع دون أن يستدل على مكانها.

قال شقيقها "محمد الصافي": "زوجها كان غير موجود في المنزل بقرية كوم عزيزة، قبل عدة أيام من اختفائها نظرًا لظروف عمله، وأهله قالولنا إنها نزلت علشان تزور والدها في قرية الجزيرة على بُعد 10 كيلو متر تقريبًا من بيتها، ومن ساعتها اختفت ومش عارفين نوصلها".

وأضاف "محمد": "ناس قالولنا إنهم شافوها على الكوبري إللي بتركب منه المواصلة لقرية أبوها، بس ما عرفوش هل ركبت ولا لأ، وتليفونها من وقتها اتقفل، وسألنا كل صاحباتها وقرايبنا، مفيش حد يعرف عنها حاجة".

وأوضح أنه لم تكن هناك مشكلات بينها وبين زوجها، وليلة اختفاءها كنّا عندها بنزورها في بيتها، وكانت الأمور جيدة جدًا، وسهرنا معها وماشيين وهي مبسوطة وبتضحك".

وبحزن التقط "الصافي شحاتة" والد "سالمين" أطراف الحديث قائلًا: "عملنا كل حاجة نشرنا صورتها على الـ"فيسبوك"، وسألنا كل قرايبنا مخليناش حد فيهم حتى البعيد منهم، ومفيش فايدة، وعملنا بلاغ برقم 33093 في مركز شرطة أبوحمّص، لكن لغاية دلوقتي مفيش أي خبر عنها، وكل ما نسأل المباحث يقولولنا لسه مفيش جديد".

وبنبرة يتخللها الأسى قال "ياريت أي حد يعرف حاجة عنها يبلغنا إحنا قلوبنا كلنا محروقة عليها ومش عارفين نعمل إيه، ادعولنا ربنا يرجعها لنا".

فيديو قد يعجبك:

إعلان

إعلان