إعلان

"مش هقول جنسيات".. السيسي: مصر تستضيف 9 ملايين شخص

02:28 م السبت 10 يونيو 2023

الرئيس عبد الفتاح السيسي

دور على لوجو مصراوي فى أخبار رمضان وادخل السحب الاسبوعى لتكسب سماعات JBL وموبايل

شروط المسابقه
  • لوجو مصراوي موجود داخل صفحة رمضانك مصراوي، دور على اللوجو وأنت بتتنقل بين أخبار رمضان، وكل لوجو هتلاقيه هيتحسب لك نقطة، وكل يوم فيه لوجو جديد في مكان مختلف، جمع نقاط أكثر وادخل سحب كل 10 أيام، على سماعات JBLوموبايل. يلاسجل إيميلك وابدأ بالاشتراك من هنا

كتب- محمد عبدالناصر:

تحدث الرئيس عبد الفتاح السيسي، عن عدد اللاجئين في مصر "ضيوف مصر" بحسب تعبيره، قائلا: "مهم تعرفوا عدد الضيوف اللي موجودين في مصر.. لما سألت لقيت العدد مش واضح، مش هقول الجنسيات لكن لدينا 9 ملايين ضيف موجودين على أرض مصر، وبالمناسبة كل دولة فيها عدم استقرار واضطرابات، الناس بتخاف وتفزع، يارب نكون أمن وأمان لأنفسنا ولأي حد يلجأ إلينا.

وأضاف الرئيس السيسي، خلال كلمته بجولة تفقدية داخل مقر الأكاديمية العسكرية، فجر اليوم السبت: "السودان خلال 8 أسابيع وحتى الآن أصبح يوجد في 200 ألف سوداني في مصر، وعلشان كده استقرار وإعادة الأمن والأمان لدول الجوار أمر مهم لينا وليهم".

وتابع الرئيس السيسي: "سعيد بالتواجد معاكم.. ودايما خلي بالكم من نفسكم، واستفيدوا من فترة الشباب، واشتغلوا على بنية بدنية وصحية ووعي وفهم كويس، بجانب التخصصات والمهارات الخاصة بكل مجموعة من مجموعات الأكاديمية".

فيديو قد يعجبك:

إعلان

إعلان