إعلان

عبدالله بدر لباسم يوسف: ''أقسم بالله لأربيك'' (فيديو)

12:59 م الإثنين 17 ديسمبر 2012

كتبت - راتان جميل:

واصل الشيخ عبدالله بدر هجومه على الفنانين والإعلاميين، وهاجم الفنان هاني رمزي لانتقاده جماعة الإخوان المسلمين في برنامجه الجديد ''الليلة مع هاني''، المذاع على قناة ''إم بي سي مصر''.

وقال ''بدر''، خلال لقاءه في برنامج ''في الميزان'' على قناة ''الحافظ''، ''النصراني الفاشل اللي لو ملمش نفسه إن شاء الله العربية اللي بيتكلم عليها دي هتطبق مراوحه، النصراني الفاشل اللي بنقوله أبعد عن الخط الأحمر ملكش دعوة لا بالجماعة ولا بالمسلمين واحترم نفسك لأنك راجل هزوء''.

عبدالله بدر هانى رمزى الاراجوز غبي منه فية

شاهد الفيديو

هانى رمزى

وكان الفنان هاني رمزي، قد انتقد جماعة الإخوان في إحدى حلقات برنامجه قائلاً: ''لو جماعتي اللي في البيت ضايقوني أنا ممكن أروحهم على بيت أبوهم وأطلقهم، جماعتي وأنا حر فيهم، لكن لو الجماعة دول ضايقوني أروحهم إزاي؟ يبقى لازم نتفق مين اللي هيركب ومين اللي هيزق؟ ومين اللي العربية هتدوسه؟''

وأضاف: ''يا جماعة إحنا مش حبة بضاعة، مش هتبعونا وتقلبونا في نص ساعة، لو الحكام مبقوش بتوعنا وبقوا خدامنا وتحت طوعنا، ملهمش عندنا أي عازة''.

عبدالله بدر لباسم يوسف: أقسم بالله لأربيك

شاهد الفيديو

باسم يوسف

ومن جهة آخرى، استمر عبدالله بدر في هجومه على الإعلامي باسم يوسف، قائلاً: ''هذا المسخ الأراجوز المسمى بباسم الذي بدأ يتناولنا شيخ تلو الآخر، وقدم حلقة تطاول فيها على الدكتور محمود شعبان، اقسم له بالله سيرى رد الفعل قريبا وأقرب مما يتخيل، لأنه ملقاش اللي يربيه، فإن شاء الله هنربيه عشان يتعلم الأدب''.

وأضاف: ''أنا بقول وبعلنها، أنا لا حد حجزني في مسجد ولا حد يقدر يحجزني في مسجد ولسه متخلقش اللي يحجزني، وبقول لوائل الإبراشي موت بغيظك وبكمدك''.

فيديو قد يعجبك:

إعلان

إعلان