إعلان

لميس الحديدي : "لو مراتك بتشتغل طبطب عليها الصبح عشان تبقى سعيدة وتشتغل كويس"

12:22 ص الثلاثاء 31 يناير 2023
لميس الحديدي : "لو مراتك بتشتغل طبطب عليها الصبح عشان تبقى سعيدة وتشتغل كويس"

كتب – معتز عباس:


عقبت الإعلامية لميس الحديدي، على قرار وزارة الصحة والسكان، بتقديم خدمات الصحة النفسية للمرضى الذين يعانون من مشاكل نفسية، عن طريق المنصة الإلكترونية للصحة النفسية وعلاج الإدمان، قائلة: "الحالة النفسية تؤثر كثيرًا على الإنتاج".

وقالت "الحديدي"، في برنامج "كلمة أخيرة"، المذاع عبر فضائية "أون إي"، مساء الإثنين، أن تقديم الدعم النفسي للعالمين هام جدًا من أجل زيادة الإنتاج، مضيفة: "أهم حاجة في هذه القصة إنه وأنا جاية البرنامج ساعت بكون مبتسمة وساعت تلاقوني ضربة بوز ومكلضمة، حالتي النفسية سيئة متخانقة في البيت أو عندي مشكلة، وأنا بظهرعلى الشاشة 4 أيام متواصلة، لأنه لو عندي مشاكل في الشغل هعمل أخبار دمها تقيل، ولو أنا سعيدة هطلع وهقدم أخبار رائعة ودمها خفيف وابتسامها من هنا لـ هنا".

وأكملت: "في ناس تانية بتشتغل أعمال أخرى مكتبية وهندسية دول برضة لو عندهم مشاكل نفسية اكيد دا بيأثر على انتاجهم، وبقول لكل المديرين راعونا عشان لما يحصل دا احنا هنعمل اداء كويس".

ووجهت لميس الحديدي رسالة للرجال قائلًا: "ياريت الرجالة طبطوا على زوجاتكم وهما رايحين الشغل عشان يبقوا سعداء، عشان مدام مديحة متنكدش وهي بتعمل التصريح، لو متجوز ومراتك بتشتغل طبطب عليها الصبح عشان تشتغل بشكل كويس لأن دا بيأثر عليهم وعلى الحالة النفسية".

فيديو قد يعجبك: