إعلان

"عندنا عيد وفرح"..النقيب محمد الحايس معلقًا على إعدام الإرهابي عبدالرحيم المسماري

08:17 م السبت 27 يونيو 2020
"عندنا عيد وفرح"..النقيب محمد الحايس معلقًا على إعدام الإرهابي عبدالرحيم المسماري

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتب- محمد خميس:

علق النقيب محمد الحايس، أحد أبطال معركة الواحات، على إعدام الإرهابي عبدالرحيم المسماري، اليوم السبت، قائلًا: "عندنا عيد وفرح تاني في فترة قصيرة جدًا الأولى بعد إعدام الإرهابي هشام عشماوي، والثاني إعدام الإرهابي عبدالرحيم المسماري".

وأضاف "الحايس" في مداخلة هاتفية لبرنامج "على مسؤوليتي" على فضائية "صدى البلد" اليوم السبت: "أحب أقول لكل أسر الشهداء والمصابين إننا لازم نفرح لأن حق ولادنا بيرجع، ولأن عندنا عدالة بتتحقق العدل، وأنا فرحان بالأخبار المتتالية وراء بعض دي لأنها بتفرحنا من جوا والله"، موضحًا: "عشت مع الإرهابين 11 يوم وأنا متغمي ومكنوش بيتكلموا غير إننا طواغيت وإنهم على حق وإحنا على باطل، وهما ميعرفوش حاجة عن الدين ودا طبع فيهم وماشيين على أساسه".

وتابع: "فخور باللي وصلتله واللي حققته بفضل الله ودعوات المصريين، وكل دا بيفرحني من جوا وبيقولي أن أهلي عرفوا يربوني وأني محب لوطني وداخل الكلية" موضحًا: "كنت حابب من صغري أكون ضابط وحلمي بيتحقق وربنا بيقف جنبي ونجحت في الاختبار اللي ربنا حطني فيه".

وأوضح، أحد أبطال معركة الواحات: "الإرهابي عبدالرحيم المسماري، كان بيسوق إحدى السيارات مع الإرهابين في المعركة"، متابعًا: "هما بيقاوحوا وبيقولوا إننا طواغيت لأنه أكل عيشهم معندهمش قضية وبيحللوا أي حاجه ويحرموا أي حاجة".

فيديو قد يعجبك:

إعلان

إعلان