إعلان

ميار الببلاوي تكشف مفاجاة عن قضية وفاء مكي: "البنات مكانوش محروقين ولا فيهم حاجة"

09:17 م الإثنين 08 مايو 2023

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتب- مروان الطيب:

حلت الفنانة ميار الببلاوي ضيفة على برنامج "صبايا الشمس" تقديم الإعلامية ريهام سعيد، وكشقت أسرارا جديدة تتعلق بقضية الفنانة وفاء مكي وعن علاقتها بها بعد قضيتها الشهيرة بتعذيب خادمتها وحرقها، والتي حكم فيها ضدها بالسجن 10 سنوات.

وتابعت ميار "أنا شوفت البنات بعد ما مشيوا من عند وفاء على طول ومكانش فيهم أي حاجة ومكانش محروقين، والبت بس محلوق لها مش وكنت قولت لجوزي وقتها وهو طلب مني متكلمش في الموضوع وسافرنا وقت الموضوع ده سوريا، وقعدنا هناك وكنت فاكرة ان الموضوع هياخد وقت، لكن اتحكم فيه بعد 5 شهور بس".

وأشارت إلى أن زوجها وجد بجوار صندوق البريد الخاص ببيتهم، ورقة تهديد، كانت صيغتها موجهة لها، بأنه سيتم إيذاء طفلها في حال قررت أن تتحدث عن أي شيء، وهو ما جعل زوجها يخشى على الطفل، ويقرر السفر إلى سوريا دون أن يخبرها.

وعن علاقتها بالفنانة وفاء مكي قالت "كان فيه شخصية عاوزة تأذي وفاء، كلامي كان لا هيقدم ولا هيأخر هو كان عادي جداً في الوقت دي، الفلوس كانت بتتكلم، واللي كانت شغالة عندها من ناس فقرا مش لاقيين بيخرجوا ولادهم وهم 6 سنين يشتغلوا، وياخد فلوسهم والحد كان متغاظ منها أوي وكان بيصرف كتير أوي عشان تروح".

ميار الببلاوي ممثلة شاركت في بطولة عدد كبير من الأعمال الفنية، قبل ارتداء الحجاب، وتقدم حاليا برامج تهتم بمناقشة قضايا دينية واجتماعية.

فيديو قد يعجبك:

إعلان

إعلان